پندار pen dar

این وبلاگ شامل مطالب علمی وفرهنگی و تفریحی میباشد

پندار pen dar

این وبلاگ شامل مطالب علمی وفرهنگی و تفریحی میباشد

خبرهای روز





شیوه پیچیده انتقاد سازنده، تبدیل مجری به مدیر

مجری تلویزیون در اقدامی شگفت‌انگیز و کم‌سابقه، پس از چندین بار اعلام این‌که قصد پرسیدن سؤال سختی را دارد، با گرفتن دست قالیباف، این‌گونه القا کرد که شهردار تهران، پس از شنیدن این پرسش، تعادل خود را از دست خواهد داد و عصبی می‌شود.

۱۸:۱۸ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۶۲۸ کد خبر: ۶۸۹۳۱

با پخش آخرین برنامه <<نگاه یک>>، نتایج شیوه پیچیده تبلیغاتی دولت نهم به نمایش درآمد و مشخص شد چگونه با انتصاب یک مجری تلویزیونی به مدیریت دولتی، از ابزار تلویزیون برای تضعیف رقبا استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار <<بازتاب>>، در آخرین برنامه <<نگاه یک>>، ‌که شب گذشته از شبکه اول سیما به نمایش درآمد، محمود احمدی، مجری این برنامه که چندی است به سمت رئیس دانشکده خبر منصوب شده است، با رفتاری بی‌سابقه، سعی در ایجاد جنگ روانی و بر هم زدن تسلط میهمان برنامه خود، محمدباقر قالیباف داشت؛ تنظیم پرسش‌های کاملا جهت‌دار و پخش گزارش‌های منفی و یکجانبه در پوشش مصاحبه با شهروندان برای بر هم زدن تعادل شهردار، از اقداماتی بود که در این برنامه، طراحی و اجرا شد.

احمدی که در مصاحبه‌های متعدد خود با مدیران دولتی، به ویژه سعیدلو و مشایی، کمتر از 20 درصد برنامه را به پرسش‌های چالشی اختصاص می‌داد، در این برنامه، بیش از 80 درصد پرسش‌ها را به صورت منفی مطرح و سپس در اقدامی شگفت‌انگیز و کم‌سابقه، پس از چندین بار اعلام این‌که قصد پرسیدن سؤال سختی را دارد، با گرفتن دست قالیباف، این‌گونه القا کرد که شهردار تهران، پس از شنیدن این پرسش، تعادل خود را از دست خواهد داد و عصبی می‌شود و سپس پرسشی درباره تخلفات مالی در شهرداری را مطرح کرد که البته این پرسش با خونسردی قالیباف روبه‌رو شد.

این در حالی است که برنامه‌هایی که با حضور سعیدلو و مشایی برگزار شده بود، به رغم انتشار اخبار رسمی تخلفات مالی گسترده در مدیریت سابق شهرداری تهران، وی از پرسش درباره هزینه‌های 350 میلیارد تومانی فاقد سند، هزینه‌های غیرقانونی پنجاه میلیارد تومانی در سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و پرداخت فاکتور 106 میلیونی جشن انتخاباتی، خودداری کرده بود.

احمدی که گفته می‌شود علاوه بر انتصاب به مدیریت دانشکده خبر، قراردادهای دیگری نیز با دولت بسته است، در این برنامه، بیش از بیست بار سخنان قالیباف را قطع کرد تا جایی که سرانجام شهردار تهران از وی خواست مجری برنامه از طرف وی نظراتش را تشریح کند.

همچنین در این برنامه، پرسش‌های خبرنگار جوان با مضمون حقوق شهردار بیشتر است یا سردار، شهردار بودن بهتر است یا سردار بودن و همچنین سؤال مجری درباره دلتنگی شهردار برای نظامی‌گری، سعی در القای وجهه نظامی قالیباف داشت.

در پایان برنامه نیز مجری با اعتراف به آن‌که این مصاحبه از روال طبیعی برنامه <<نگاه یک>> خارج شده است، سعی در گرفتن اعلام رضایت شهردار تهران از مصاحبه داشت.

این برنامه که با تأخیر یک ساله با هدف عدم اثرگذاری مثبت به سود شرایط شهردار تهران در انتخابات شوراها و انتخاب شهردار برقرار شده بود، به صورت محوری علیه قالیباف تنظیم شده بود.

گفتنی است، در ماه گذشته برنامه <<نگاه یک>> با ایجاد فضای جهت‌دار علیه چهره‌های منتقد دولت همچون رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و سخنگوی قوه قضائیه، از رسانه ملی به عنوان ابزاری برای جنگ روانی حامیان دولت با دیگر دستگاه‌های کشور بهره برده است.

ادامه بی‌تفاوتی مسئولان در برابر گستاخی سعودی‌ها

به تازگی‌ دست ریاض در فتنه فتح‌الاسلام رو شد و <<سیمور هرش>>، اعلام کرد شخص بندر بن سلطان، منابع مالی فتح‌الاسلام را تامین می‌کند! مطبوعات عربستان سعودی که همه مطالب و تصاویرشان به دقت کنترل می‌شود، کاریکاتورهای موهن از نمادهای دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به تصویر می‌کشند.

۱۷:۱۷ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۱۱۷۶ کد خبر: ۶۸۹۱۳

در حالی که سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در مصاحبه‌های متعددی که به تازگی‌ در ایران داشته، همواره بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی تأکید‌ می‌کند و به نیابت از مقامات سعودی! دولت عربستان سعودی را از داشتن هرگونه اراده‌ای در برخورد با زوار بقاع اهل بیت مبرا می‌داند، مبلغان وهابی در بقیع و در کنار قبور ائمه مظلوم بقیع، عاشقان و محبان اهل بیت را می‌رانند و آنان را به کفر و بدعت متهم می‌کنند و بر باورهای جعلی خود اصرار می‌ورزند.

به گزارش خبرنگار <<بازتاب>>، در آن سوی دنیای سیاست، <<سعود الفیصل>> در مصاحبه با نشریه <<نیوزویک>> آمریکا در موضعی کاملا مخالف عرف دیپلماتیک، مذاکرات پشت پرده دکتر احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور محترم با شاه عربستان را افشا می‌کند و هشدار می‌دهد که عبدالله در این مذاکرات به احمدی‌نژاد یادآور شده است: سربازان آمریکایی برای پیک‌نیک و تفریح به منطقه نیامده‌اند! شاید معنی این کلام، این است که فتنه دیگری در راه است و باز دلارهای نفتی سعودی برای خاموش کردن نور جمهوری اسلامی به کار گرفته خواهد شد!

این گزارش می‌افزاید: در زمانی که خبر افتضاح دریافت رشوه چند میلیون پوندی <<بندر بن سلطان>> معروف به <<بندر بوش>> و خرید چند میلیاردی هواپیماهای جنگی همچنان در سایت‌های خبری، نقل مجلس است، ائمه جمعه و جماعات عربستان سعودی، حتی بیت‌الله و مسجدالنبی، همچنان برای پیروزی مجاهدان (بخوانید تروریست‌ها) که مردم مظلوم عراق را به خاک و خون می‌کشند، دعا می‌کنند و علمای این کشور، فتوای قتل بهترین محبان اهل بیت را صادر می‌کنند.

لبنان هم داستان خود را دارد، تفکر خشک و بی‌روح و مرده وهابیت که تحمل دیدن پیروزی تعداد اندکی رزمنده جان‌ بر کف شیعه در برابر رژیم صهیونیستی را ندارد، به هر کاری برای تحت‌الشعاع قرار دادن این پیروزی دست می‌زند و به تازگی‌ نیز دست ریاض در فتنه فتح‌الاسلام رو شد و <<سیمور هرش>>، نویسنده برجسته آمریکایی که روابط وسیعی با کاخ سفید و پنتاگون دارد، اعلام کرد که عربستان سعودی و شخص بندر بن سلطان، منابع مالی فتح‌الاسلام را تامین می‌کند!

مطبوعات عربستان سعودی که همگی وابسته به حکومت هستند و همه مطالب و تصاویر و کاریکاتورهای آنها از سوی وزارت کشور و شورای امنیت کشور به دقت کنترل می‌شود، کاریکاتورهای موهن از نمادهای دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به تصویر می‌کشند و برخی نمایندگان جمهوری اسلامی که حقوق و مزایای کلانی دریافت می‌کنند تا از منافع ملی کشور دفاع کنند، چشم بر این همه توهین بسته‌اند، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است!

در پایان این گزارش آمده است: با وجود تلاش مقامات و بزرگان جمهوری اسلامی برای اتحاد جهان اسلام در برابر استکبار و جلوگیری از اختلافات مذهبی و فرقه‌ای که نمونه بارز آن، نامگذاری سال جاری به <<انسجام اسلامی>> بود، در مقابل مطبوعات و رسانه‌های سعودی به فحاشی و نشر کاریکاتورهای موهن از مقامات و ارزش‌های کشورمان ادامه می‌دهند و در مقابل، تنها با سکوت و مصلحت‌اندیشی مسئولان ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

مرکز تحقیقات ریاست‌جمهوری، عامل جنگ روانی آمریکا!

بهروز جاودانی

۱۶:۴۶ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۲۷۳ کد خبر: ۶۸۹۰۴

روز گذشته، روی خروجی خبرگزاری فارس، ایسنا و یکی از سایت‌های حامی رئیس‌جمهور، که به منتقدان خود و رئیس‌جمهور، القاب و اتهامات عجیب و غریبی نسبت می‌دهند، خبرهای تیتر اولی وجود داشت که نگاه‌ها را به خود جلب می‌نمود. به‌این تیترهای خبری که روز گذشته در ساعت 18/20 در هر سه سایت بود، توجه کنید:

خبرگزاری فارس:
خبر نخست (شماره 8603190561) ـ اعتراض ایران به آمریکا نسبت به طراحی اعمال خرابکارانه علیه کشورمان. این خبر حاوی تلاش آمریکا علیه‌ایران در چهارچوب اقدامات خرابکارانه و جاسوسی بود و در کنار این خبر، تصویر پرچم کشورمان و آمریکا قرار داشت.

خبر چهارم (شماره 8603190560) ـ متکی: انگلیس در افغانستان از تروریست‌ها حمایت می‌کند. این خبر، مربوط به ادعاهای انگلیس، مبنی بر ارتباط ایران با عناصر طالبان و دخالت در امور افغانستان بوده است. مبنای این کار انگلیس، بهانه‌تراشی‌های نامربوط برای فرافکنی علیه کشورمان در منطقه است.

خبر نهم (شماره 8603090101) ـ چالش‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران: در این خبر که مربوط به گفت‌وگوی اختصاصی فارس با رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری <<ذاکر اصفهانی>> است، به تفصیل به امکان حمله آمریکا به‌ایران و تهدیدات نظامی این کشور علیه کشورمان پرداخته شده است. در این خبر، تهدیدات نظامی علیه‌ایران در کنار موضوع پرونده هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

خبر یازدهم (شماره 8603190432) ـ حمله آمریکا به‌ ایران، منافع واشنگتن را در دنیا به خطر می‌اندازد. این خبر، نقل اظهارات جانشین وزیر کشور <<محمد باقر ذوالقدر>> است که به آشکار، پیامی صریح به آمریکا می‌فرستد.

خبرگزاری ایسنا:
خبر سوم (‌کد 10255ـ8603) ـ دشمنان ملت ایران، هنوز از دشمنی خود دست برنداشته‌اند و هر روز ما را تهدید می‌کنند. این خبر، نقل اظهارات ‌هاشمی رفسنجانی و بیانگر آن است که احتمال برخورد دشمنان با ایران هست.

خبر چهارم (‌کد 10065ـ8603) ـ در صورت حمله آمریکا به ‌ایران، منافع این کشور در کل دنیا به خطر می‌افتد. این خبر در واقع، همان نقل اظهارات جانشین وزیر کشور است.

سایت خبری حامی دولت:
کد خبر صفحه اصلی (11613) ـ ناقوس جنگ قریب الوقوع سوریه و اسرائیل: در این خبر با تکیه بر سخنان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کشورمان، مبنی بر هشدار به اسرائیل و نابودی قریب الوقوع آن در صورت حمله به لبنان، موضوع احتمال جنگ بین سوریه و اسرائیل به نقل از روزنامه‌های صهیونیستی، بررسی شده است.

کد خبر صفحه اصلی (11610) ـ تلاش القاعده برای تحریک آمریکا در حمله به ‌ایران: در این خبر، این سایت به نظریه برژینسکی و دیگر دولتمردان آمریکایی، از احتمالات و بهانه‌های آمریکا برای حمله نظامی به ‌ایران پرداخته است.

در همین جا یادآوردی می‌کنیم که قصد هیچ گونه تحلیل رسانه‌ای یا تفسیر درباره خبرگزاری فارس یا ایسنا را نداریم و نیز درصدد آن نیستیم که برای این عناوین خبری در این دو، اشکال‌تراشی کنیم، بلکه روی سخن ما با آنهایی است که کار خبری شفاف و حرفه‌ای و سازنده را برای برخی از مراکز خبری به عنوان یک چماق بلند کرده و بر سر آنان می‌کوبند و آنها را بلندگوی دشمن خارجی و صهیونیست‌ها و اسرائیلی‌ها معرفی می‌کنند.
آیا کسی می‌تواند بگوید وجود این خبرها، آن هم در یک ساعت مشخص و در صفحات اصلی دو خبرگزاری و یک سایت دیگر، نشانه آن است که آنها درصدد بزرگنمایی غیر واقعی یک موضوع خبری هستند؟

راستی، اگر قرار باشد بنا بر امیال شخصی خود و گرایش‌های سیاسی و تسویه حساب‌های پشت پرده اقدام کنیم، اکنون نمی‌شد این دو خبرگزاری را مورد اتهام قرار داد، در حالی که ‌این دو، از جمله خبرگزاری‌های مهم کشورند. همه تیتر‌های یاد شده، نشان از تشنج، اتهامات مداخله‌جویانه، تهدیدات نظامی، جوسازی‌های کاذب برای اقدامات آتی علیه کشورمان، امکان بروز جنگی حقیقی علیه ‌ایران و حمله به تأسیسات نظامی و اتمی کشورمان در پی تشدید فشارها و محاصره‌های اقتصادی و تصویب قطعنامه‌های جدید از سوی شورای امنیت به عنوان پوششی برای جنگ علیه‌ ایران و نیز اینکه تصمیم جنگ با ایران، هنوز از فکر دولتمردان آمریکا خارج نشده، دارد و حتی از یک نگاه استراتژیک، بعید نیست در چهارچوب جداسازی سوریه از ایران، اسرائیل جنگی وسیع علیه دمشق و حزب‌الله (‌لبنان‌) آغاز کند!

آیا همین نوع نگاه و همین روال خبری کافی نیست تا صدها اتهام علیه ‌این منابع خبری صادر کرده و آنها را حاملان جنگ روانی آمریکا و اسرائیل علیه کشورمان معرفی کنیم؛ کاری که درباره سایت خبری <<بازتاب>> انجام شده است و با همین بهانه‌ها و ادله‌های واهی، آن را فیلتر کرده‌اند؟!
از همه مهم‌تر با دقت، مصاحبه آقای ذاکر اصفهانی با فارس را بخوانید. شکی نیست که اظهارات وی به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، اظهاراتی در مقام بحث‌های کارشناسانه است که می‌تواند موافقان و مخالفانی داشته باشد، اما اگر با نگاهی بدبینانه و تنها به قصد تخریب ایشان بخواهیم با مصاحبه ‌وی بازی کنیم، آنچه را در زیر می‌آید، بخوانید تا نگاه‌های بدبینانه و غرض‌ورزانه به منظور تخریب یک خبرگزاری و یک شخصیت را در آن پیدا کنید:

1ـ وی احتمال حمله آمریکا را موضوعی کاملا جدی می‌داند که در مرکز بررسی‌ها تحت مطالعه دقیق است و نتیجه را به رئیس‌جمهور نیز گزارش می‌کنند. این نظر وی کاملا با جنگ روانی آمریکا علیه کشورمان هم‌خوانی دارد. به همین دلیل، وی دیگر شایستگی تصدی منصب ریاست بر مرکز را ندارد. علاوه بر آنکه وی، سلسله احتمالی جنگ علیه کشور را پس از تحریم‌های پلکانی شورای امنیت علیه ‌ایران می‌داند.

2ـ وی تأکید دارد که آمریکا در دو سال گذشته، بر احتمال به‌کارگیری نیروی نظامی علیه ‌ایران تأکید داشته و این فرافکنی ذاکر اصفهانی است که تنها در چهارچوب جنگ روانی آمریکا علیه ‌ایران تحلیل می‌شود. وی همچنان تأکید دارد که گزینه نظامی هم می‌تواند به عنوان خطر مورد لحاظ قرار گیرد. وی پا را فراتر از این گذاشته و حتی می‌گوید: دو گزینه نظامی از سوی آمریکا علیه ‌ایران وجود دارد؛ یکی حمله سراسری مثل حمله به افغانستان و عراق و دیگری حمله به تأسیسات نظامی و اتمی ایران.

3ـ او حتی تحولات سوریه، لبنان و حزب‌الله را در مجموع در چهارچوب زمینه‌سازی هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه‌ ایران تفسیر کرده است که باز هم جای دقت و تعمق دارد و نشان می‌دهد که خیلی در تیررس جنگ روانی آمریکا علیه ‌ایران قرار گرفته است و آدرس‌ها و نشانه‌های نادرستی را در این ‌باره نشان می‌دهد.
اگر قرار باشد ‌این مصاحبه را با نگاهی غرض‌ورزانه و اتهام‌زنی بررسی کنیم، باز هم می‌شود حتی پا را فراتر از این نهاده بگوییم: نه تنها تحلیل‌هایی نادرست ارایه کرده که هیچ ارزشی ندارد، بلکه می‌توانیم بگوییم، حتی به دشمن خارجی بسیاری از آدرس‌ها را داده است که چگونه از نظر خارجی و داخلی اقدامات خود را علیه‌ ایران سازماندهی کنند.

اما این در حالی است که آقای ذاکر اصفهانی به عنوان یک کارشناس و رئیس یک مرکز مهم مطالعاتی و تحقیقاتی، تنها دیدگاه‌هایی را بیان داشته که ارزش بررسی و تدقیق را دارد و نباید از آن با زدن اتهامات واهی، گذشت. اینجاست که‌ این پرسش پیش می‌آید که اگر این اظهارات و مواضع، بحثی کارشناسی است، پس چرا برای یک خبرگزاری و یک سایت و برای یک شخصیت، جایز است، اما برای دیگری حرام است و محل شک و شبهه؟ و یا آنکه اساسا ماجرا در جایی دیگر است و با سیاست <<یک بام و دو هوا>>، یکی را تحسین و تشویق کرده، آن دیگری را به همان دلیل و سبب، سرزنش کرده تا مرز تعطیلی می‌کشانیم؟

آمریکا به چه چیز خود می‌نازد؟

دوربرگردان م.ف

۱۶:۳۵ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۵۷۶ کد خبر: ۶۸۹۰۳

خادمان آثار و اندیشه‌های رئیس‌جمهور
خبر خیلی خیلی خوب و جذاب این روزها، این‌که اعضای <<شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه‌های رئیس‌جمهور>>، مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، بنا بر حکم عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، آقایان الهام (آقای خانم رجبی)، صفار هرندی، هاشمی ثمره، حسینیان، حاج‌‌علی‌اکبری، محصولی، رحیم‌پور ازغدی، علی مطهری، اشعری، جوانفکر، فتح‌اللهی، شفیعی‌فر، بهداد و زارعی به عنوان اعضای این شورا منصوب شدند.

حالا ممکن است بپرسید چرا من نام تک تک این افراد را نوشتم. به دو دلیل: اول این‌که چون آدم درست و حسابی‌های این لیست، یکی یکی شروع کرده‌اند به تکذیب عضویتشان، گفتم محض ثبت در تاریخ هم که شده، نامشان در اینجا به عنوان اعضای شورای نظارت بر انتشار‌ آثار و اندیشه‌‌های رئیس‌جمهور محفوظ بماند (هرچند که علاوه بر رسالت تاریخی، جنبه طنزآمیز ماجرا را هم نباید از نظر دور داشت. فکرش را بکنید: حسن رحیم‌پور ازغدی که به کمتر از نقد پوپر و هابرماس راضی نمی‌شود و حتی تّن صدایش هم تا اندازه‌ای هم مثل <<معلم شهید>> است، نشسته با محصولی و جوانفکر و بهداد سر یک میز و در حالی که شب از نیمه گذشته، هنوز سر برداشت‌های هرمنوتیکی یکی از جملات رئیس‌جمهور بحث می‌کند! یا علی مطهری که طبیعتا دوست دارد راه پدر بزرگوارش را ادامه بدهد، در مورد جنس کاغذ مجموعه آثار دکتر احمدی‌نژاد نظر می‌دهد...!)

و اما دومین دلیلی که این اسامی را نوشتم، به خاطر این بود که ثابت کنم دست‌کم در این یک مورد، عدالت و شایسته‌سالاری که این همه رئیس‌جمهور در موردش شعار می‌دهد، رعایت نشده.

پس کجاست اسم خانم رجبی که علاوه بر تحقیقات مکتوب راجع به معجزه هزاره سوم، به اندازه یک مثنوی هفتاد من کاغذ (گلاسه 80 گرمی) فقط در راه رئیس‌جمهور فحش و فضیحت نثار بالا تا پایین ارکان نظام کرده است؟ حالا باز شاید بشود این مورد را نادیده گرفت و گفت، آقای الهام در نقش سخنگو و نماینده ایشان در آن جمع حضور دارند، ولی از بی‌عدالتی بزرگ‌تر چطور می‌شود گذشت؟ کو اسم من؟! منی که از صبح تا شب، گزارش تمام کارها و حرف‌های آقای احمدی‌نژاد را می‌خوانم و از شب تا صبح خواب ایشان را می‌بینم ... آهای آقای رئیس‌جمهورى! پس عدالت کجا رفت؟

(سردبیر: چیه... اینجا چه خبره؟ ... <<م.ف>> چرا بازتابو گذاشته رو سرش؟
چلمبه: نمی‌دونم ... انگار تب داره ... یه ساعته داره هذیون می‌گه.

سردبیر: یه ذره آب بپاش رو صورتش.
[چلمبه یک پارچ آب یخ را می‌پاشد به <<م.ف>>]
م.ف: ها... چیه ... چی شد ... من کی‌ام؟ اینجا کجاست؟ ... ئه اینو کی منصوب کرده؟!)

 

مرده باد کت و شلوار، زنده باد خودمان
<<دانیل اورتگا>>، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، بالاخره به تهران آمد و مورد استقبال تاریخی محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت. تاریخی بودن این استقبال هم پیش و بیش از آن‌که به <<دیدار همدلانه یک رئیس‌جمهور شدیدا مسلمان با یک رئیس‌جمهور به شدت سوسیالیست>> یا حرف‌ها و وعده‌های جالب این‌دو مربوط باشد، به لباس‌های مکش مرگ‌مای اورتگا و احمدی‌نژاد برمی‌گشت. گویا بعد از آن‌که احمدی‌نژاد که سعی می‌کرد کم‌کم خود را به پوشیدن لباس رسمی عادت دهد، در اروگوئه با اورتگا که با لباس منزل از وی استقبال کرد مواجه شد، از خواب غفلت جست و در این مراسم، تلافی تجمل‌گرایی سابق را کرد. در نتیجه شاید برای اولین بار در جهان، دو رئیس جمهور، بدون این‌که لباس بومی خود را پوشیده باشند، با لباس غیر رسمی مراسم رسمی را برگزار کردند. از این‌رو پیش‌بینی می‌کنم اگر این‌دو قهرمان نتوانند در هیچ‌کدام از حوزه‌هایی که آرزوی نوآوری و جریان‌سازی دارند، کاری برای مردم کشورشان و دنیا بکنند، در حوزه مد و پوشاک سیاستمداران کاری کنند کارستان؛ و فرزندان ما به چشم خودشان ببینند رئیس جمهورهایی را که با زیرپوش رکابی و پی‍ژامه راه‌راه و دمپایی پلاستیکی در پاویون دولت عکس یادگاری می‌گیرند!
شعار: تا نهضت پیژامه... یک اورتگای دیگر!


دنیا بدتر بود، حالا چی؟
<<کاندولیزا رایس>>، بدون این‌که همسر سخنگوی دولت جورج بوش باشد، دفاع جانانه‌ای از او کرد و کلی چوب و هندوانه (به ترتیب!) توی جیب و زیر بغل او گذاشت. به گزارش <<آسوشیتدپرس>>، رایس در مقام مقایسه بین آغاز و پایان دوران ریاست‌جمهوری بوش (بچه‌ها صداش می‌کنند: معجزه هزاره دوم!) گفته است: <<فلسطینی‌‏ها فرصت داشتن کشور فلسطین را از دست دادند و انتفاضه دوم را آغاز کردند. در اسرائیل، <<آریل شارون>> بود که می‌‏گفت هرگز سرزمین فلسطینی وجود نخواهد داشت بلکه یک اسرائیل بزرگ‌‏تر خواهیم داشت. کره‌‏شمالی‌‏ها قراردادی را که امضا کرده بودند، زیر پا گذاشتند. چین و دیگران بی‌‏تفاوت بودند. ایران در حال گمراه کردن آژانس بین‌‏المللی انرژی اتمی بود و <<صدام حسین>> به خلبانان ما در منطقه پرواز ممنوع شلیک می‌‏کرد و برنامه نفت در برابر غذا را مسخره می‌‏کرد و فساد در آن برنامه زیاد شده بود. دنیا اینگونه بود. آیا بدتر نبود؟ به نظر من بدتر بود.>>

البته از حق اگر نگذریم، توصیف خانم رایس در مورد آن ایام درست است و وضع واقعا بدتر بود، اما در حال حاضر هم می‌بینیم که <<فلسطینی‌ها همچنان فرصت داشتن کشور مستقل را از دست می‌دهند و به رغم حذف شارون، سرزمین فلسطین همچنان وجود ندارد؛ کره شمالی‌ها بمب اتمی‌شان را آزمایش می‌کنند؛ چین همچنان به هر چیزی که نفعی برایش نداشته باشد، بی‌تفاوت است. ایران دیگر آژانس را گمراه نمی‌کند و عملا روبه‌روی آمریکا ایستاده، صدام حسین دیگر وجود ندارد که به خلبانان آمریکایی در منطقه پرواز ممنوع شلیک کند، اما هزاران نفر دیگر در منطقه پرواز آزاد به نیروهای آمریکایی شلیک می‌کنند؛. مردم چند برابر زمان برنامه <<نفت در برابر غذا>> در عراق می‌میرند... و خانم رایس هم به رجبیسم دچار شده!>> بله، آن زمان بدتر بود، حالا بدترتر شده است!

آمریکا به چه چیز خود می‌نازد؟!
صفار هرندی، سردار و سردبیر سابق و دکتر و وزیر ارشاد لاحق که با حفظ سمت، سخنگوی دولت و مسئول کوبیدن مشت محکم به دهان منتقدان هم هست، در مجتمع فارابی صومعه‌سرا، استثنائا برای مدت کوتاهی به جای حال‌گیری و خط و نشان کشیدن برای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و روزنامه‌نگاران، به آمریکا گیر داد. او پرسید: <<آمریکا به چه چیز خود می‌نازد؟>>

در پی این پرسش، ابررایانه <<دیپ بلوی 4>> منفجر شد و چند تن از کارشناسان <<دوربرگردان>> که در پی یافتن پاسخی برای این پرسش بودند، به بیمارستان روانی منتقل شدند. در تنها دست نوشته بر جا مانده از یکی از آنها که سرنخ پاسخ‌های احتمالی را ممکن است به دست دهد، آمده است:

<<آمریکا به چی‌ش می‌نازه؟
1. به این می‌نازه که وزیر ارشادش صفار نیست؟
2. به این می‌نازه که روز به روز اینترنتش ضعیف‌تر و کندتر نمی‌شه؟
3. سر و صدا نکن.
4. به این می‌نازه که هیچ دولتی‌ش با افتخار اعلام نمی‌کرد که ما می‌خواهیم پایه‌های اقتصاد دولت قبلی رو ویران کنیم؟
5. به این می‌نازه که دو هزار میلیارد تو هیچ جاییش نمی‌گنجه؟
6. گفتم سر و صدا نکن میام شل و پلت می‌کنم ها!
7. به این می‌نازه که ... اه... دیوونه‌م کردی پشه ـ می‌کشمت ... های نفس‌کش! ولم کنین قرص نمی‌خورم... آخ ... کمک...

در آفریقا چه خبر است؟
البته اخلاقی نیست، ولی بیشتر آدم‌ها این‌طوری‌اند که وقتی می‌فهمند دیگران هم به درد آنها مشترکند، آرامش پیدا می‌کنند. پس ای مردم ایران و امت آمریکا، بدانید که در آفریقا هم مردم همدرد مایند و سیاستمدارهای باحالی مثل آنچه ما و شما دچارشانیم، آنجا هستند: معمر قذافی به دنبال یافتن یا به عبارت دقیق‌تر، ساختن شجره‌نامه‌ای‌ است که نشان بدهد او از سلاله اهل بیت پیامبر اسلام(ص) است و بعد هم سمینارهای <<ساداتی>> راه بیندازد و حکومت فاطمیون در آفریقا راه بیندازد و رئیس دولت انتقالی سومالی هم ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی کشورش متهم کرده است!

پی‌نوشت:
در راستای اظهارات رئیس دولت انتقالی سومالی و نیز تهدیدات شیوخ اماراتی در مورد جزایر سه‌گانه، گنجشک مستقر در <<دوربرگردان>> که به دنبال ماجرای <<مناره>> به درخواست بعضی خواننده‌های محجوب و به خاطر حفظ عفت عمومی از هفته قبل اخراج شده بود، قصد داشت روی سر ما کار بدی کند که بعد از تذکر جدی مبنی بر این‌که <<اونکه به ما... !>> راهش را کشید و رفت.

دست‌انداز
هفته پیش یکی از دولتیان، انتخاب آقای احمدی‌نژاد را یک <<معجزه>> خواند. لطفا دلایل معجزه بودن این انتخاب را شما بنویسید. دو تای اولش را خودم می‌نویسم.
1. در وقوع معجزه، مردم یا همان بندگان سابق دخالتی ندارند.
2. <<معجزه>> اتفاقی ا‌ست خارج از روال و منطق طبیعی که که همیشه برای عبرت مردم، واقع می‌شود.
(به برنده یک معجایزه نازل خواهد شد!)
Meem.fe@gmail.com

نامه زادسر به صفار: واقعا شما به ... مجوز دادید؟!



۱۵:۲۴ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۳۳۱۲ کد خبر: ۶۸۸۹۷

علی زادسر، نماینده جیرفت، در پی‌نوشت یکی از اخبار، از اعطای مجوز به فیلم <<نقاب>> توسط وزارت ارشاد به شدت انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

برادر گرامی، جناب آقای صفار هرندی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
سلام علیکم
ملاحظه مفاد عنوان <<آن سوی اکران فیلم آموزشی برای خیانت زنان متأهل!>> در سایت به اصطلاح مسدودشده <<بازتاب>>، موی را بر تن هر ایرانی مسلمان و غیرتمند، سیخ می‌گرداند.
به راستی، آیا چنین فیلمی که <<بازتاب>> ادعا می‌کند، در دوران صدارت صفار هرندی، آن قلم‌به‌دست شهیری که در دفاع از ارزش‌ها، سینه چاک می‌داد، مجوز نمایش را اخذ کرده است؟ وا اسفا!
بی‌صبرانه منتظر پاسخ آن وزیر مکتبی و ارزشمدار هستیم.

با تشکر                   
علی زادسر               


دولت 2 نرخی شدن بنزین را پذیرفت



۱۵:۰۸ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۴۲۶۷ کد خبر: ۶۸۸۹۶

در جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر کشور، موضوع دو نرخی شدن بنزین مطرح و مورد تائید وزیر کشور قرار گرفت.

به گزارش مهر، وزیر کشور امروز در جلسه غیر علنی و غیر رسمی مجلس گفت: مشکلات مربوط به کارت هوشمند سوخت حل شده و قرار است سهمیه بندی نیز در سه مرحله، خودرهای دولتی، شخصی و عمومی و موتور سیکلت ها ساماندهی شود.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیر علنی و غیر رسمی مجلس با حضور مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، اظهار داشت: هیچ گونه سستی از سوی دولت و مجلس برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت با تمام توان برای ایجاد مقدمات سهمیه بندی بنزین تلاش می کند، افزود: دولت آنچه را که مجلس در خصوص بنزین تصویب کرده را به طور کامل اجرا می کند و چند هفته دیرتر یا زودتر نمی تواند تاثیری داشته باشد.

حاجی بابایی با اشاره به توافق مجلس با دولت برای آغاز سهمیه بندی از پایان خرداد ماه ، گفت: اگر تاخیری هم بوده برای ایجاد مقدمات اجرایی مناسب سهمیه بندی است.

این عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام دولت ، تاکنون 90 درصد جایگاه های سوخت تجهیز شده و اکثریت کارت های هوشمند سوخت نیز توزیع شده است. وی تصریح کرد: در کنار فشارهایی که به دولت وارد می کنیم باید مراعات حال دولت را نیز در نظر داشته باشیم و به دولت زمان دهیم که آمادگی خود را به دست آورد.

بیژن شهبازخانی نماینده ملایر نیز درباره جلسه غیر علنی مجلس با وزیر کشور درباره سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: به گفته وزیر کشور مشکلات مربوط به کارت هوشمند سوخت حل شده و قرار است سهمیه بندی نیز در سه مرحله، خودرهای دولتی، شخصی و عمومی و موتور سیکلت ها ساماندهی شود.

وی افزود: در این جلسه، نایب رئیس اول مجلس نیز پیشنهاد داد تا این مراحل در دو هفته اجرایی شود که این پیشنهاد از سوی وزیر کشور مورد تایید قرار گرفت. شهباز خانی ادامه داد: متاسفانه هنوز سهمیه ماهانه هر خودرو و قیمت آزاد بنزین مشخص نشده است.

نماینده ملایر گفت: هر چند به گفته وزیر کشور، مشکلات کارت هوشمند در حال حل شدن است اما هنوز برخی مسائل مهم بوده وجوابی برای آن ارایه نشده است. این نماینده مجلس متذکر شد: این دغدغه وجود دارد که دولت نتواند در دو هفته سهمیه بندی بنزین را اجرا کند.

شهبازخانی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزیر کشور قرار است برای خودروهای پرمصرف سهمیه آزاد تعیین شود. 

تونی بلر، <<خادم کلیسا>> می‌‏شود

بنابراین گزارش، برخی از کارشناسان معتقدند که بلر تصمیم خود را پس از دیدار با پاپ اعلام می‌‏کند و این گمانه‌‏زنی‌‏ها نه تنها در رم بلکه در کلیسای این کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

۱۴:۲۲ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۱۳۶۷ کد خبر: ۶۸۸۸۳

<<تونی بلر>> در نظر دارد پس از ترک سمت نخست‌‏وزیری بریتانیا، خادم کلیسای کاتولیک رم شود.

به گزارش ایلنا، روزنامه انگلیسی دیلی‌‏میل نوشت: <<دیدار تونی بلر، نخست‌‏وزیر در حال کناره‌‏گیری انگلیس، پیش از خروج از خانه شماره 10 داونینگ‌‏استریت با پاپ بندیکت‌‏شانزدهم، رهبر کاتولیک‌‏های جهان، در این کشور بسیار مهم است.>>
به نوشته این روزنامه، تونی بلر درباره حضور به عنوان خادم کلیسای کاتولیک رم پس از استعفا از ستمش گفت‌‏وگو کرده است. بلر چند روز پیش از خروج از داونینگ‌‏استریت برای آخرین‌‏بار با پاپ دیدار خواهد کرد و مقامات واتیکان با مشخص دانستن این سفر آن را بسیار مهم قلمداد می‌‏کنند.

بنابراین گزارش، برخی از کارشناسان معتقدند که بلر تصمیم خود را پس از دیدار با پاپ اعلام می‌‏کند و این گمانه‌‏زنی‌‏ها نه تنها در رم بلکه در کلیسای این کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی استیجاری

متین گفت: تمام واحدهای مسکونی استیجاری تا ‪ ۱۵۰‬مترمربع زیر بنا در تهران و ‪ ۲۰۰‬مترمربع زیر بنا در شهرستان‌ها از ‪ ۱۰۰‬درصد مالیات بر اجاره مسکن معاف هستند.

۱۴:۱۵ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۱۵۱۱ کد خبر: ۶۸۸۷۵

مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی استیجاری تا سقف ‪ ۱۵۰‬مترمربع در تهران و ‪ ۲۰۰‬ مترمربع در شهرستان‌ها خبر داد.

به‌گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، محمد متین تاکید کرد: رشد افسار گسیخته اجاره بهای مسکن ایجاب می‌کند تا این سازمان تدابیر مناسبی را برای بهره مندی تمام مالکان واحدهای استیجاری از تسهیلات قانونی به اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: اعلام اخبار مرتبط با معافیت‌های مربوط به‌واحدهای مسکونی استیجاری از جمله تدابیر اولیه‌ای است که می‌تواند بر کاهش آثار روانی حاکم بر بخش مسکن، تاثیر مثبتی داشته و تمام مالکان واحدهای استیجاری و مستاجرین با اطلاع بموقع از آن، نسبت به بهره‌مندی از معافیت‌ها اقدام کنند.

متین گفت: تمام واحدهای مسکونی استیجاری تا ‪ ۱۵۰‬مترمربع زیر بنا در تهران و ‪ ۲۰۰‬مترمربع زیر بنا در شهرستان‌ها از ‪ ۱۰۰‬درصد مالیات بر اجاره مسکن معاف هستند.

وی افزود : همچنین تمام صاحبخانه‌هایی که تنها از درآمد اجاره مسکن امرار معاش می‌کنند، درآمد ماهانه آنها تا سقف دو میلیون و ‪ ۲۷۰‬هزار ریال و سالانه ‪ ۲۷‬میلیون و ‪ ۷۲۳‬هزار ریال نیز از مالیات بر درآمد اجاره املاک معاف است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالکان مجتمع‌های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که با الگوی مصرف مسکن بنا به اعلام وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده یا می‌شوند در طول مدت اجاره از ‪ ۱۰۰‬درصد مالیات بر درآمد املاک اجاری ، معاف هستند.

وی در پایان افزود: معافیت مربوط به ‪ ۱۵۰‬یا ‪ ۲۰۰‬مترمربع به واحدهای مسکونی تعلق می‌گیرد که کاربری ملک آنها مسکونی بوده و هم در عمل برای سکونت از آن استفاده شده باشد و در غیراین صورت مشمول این معافیت نخواهند شد.

تداوم سوءاستفاده مسئولان وزارت ارشاد از جایگاه دفتر رهبر انقلاب

اخبار موثق، بی‌اساس بودن ادعاهای مسئولان وزارت ارشاد را در انتساب ادعاهای کذب به دفتر رهبر انقلاب اثبات می‌کند که در صورت اصرار مسئولان وزارت ارشاد بر این رویه بی‌سابقه و غیرقانونی، مدارک لازم از سوی <<بازتاب>> منتشر خواهد شد.

۱۴:۱۷ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۳۰۷۰ کد خبر: ۶۸۸۷۱

معاون مطبوعاتی و سرپرست معاونت حقوقی امور مجلس وزارت ارشاد در تداوم سوءاستفاده مسئولان این وزارتخانه از جایگاه دفتر رهبر انقلاب، مدعی مخالفت رهبر انقلاب با واگذاری مؤسسه فرهنگ و توسعه ایران شد!

به گزارش خبرنگار <<بازتاب>>، علیرضا ملکیان در اظهاراتی شگفت‌انگیز، با سست، شبهه‌ناک و مسئله‌دار خواندن احکام قضائی صادرشده در این پرونده، مدعی شد که دفتر رهبر انقلاب با احکام مذکور مخالف بوده و به آنها تمکین نمی‌کند!

مسئولان وزارت ارشاد که به رغم تخلفات گسترده صورت‌گرفته طی دوره 1368 ـ 1385 در مؤسسه مذکور، بر تصاحب این مؤسسه و جلوگیری از اجرای حکم قضائی اصرار دارند، پیش از این در جلسات مختلف اظهارات کذبی را به رهبر انقلاب منتسب و در سایت‌های وابسته به خود منتشر کرده بودند که کذب بودن نقل قول این افراد مشخص شده است.

اکنون مسئولان وزارت ارشاد در اظهارات شگفت‌انگیز دیگری، مدعی مخالفت دفتر رهبر انقلاب با احکام قضائی قطعی صادر شده، گردیده‌اند.

این مسئولان که دو سال در دولت جدید مسئولیت مؤسسه مذکور را دارا بوده‌اند، با پولشویی خواندن فعالیت این مؤسسه، بر تصاحب اموال آن اصرار دارند، مدعی شده‌اند که دفتر مقام معظم رهبری قطعا به دنبال اجرای حکم قطعی صادرشده نخواهد بود!

این در حالی است که اخبار موثق، بی‌اساس بودن ادعاهای مسئولان وزارت ارشاد را در انتساب ادعاهای کذب به دفتر رهبر انقلاب اثبات می‌کند که در صورت اصرار مسئولان وزارت ارشاد بر این رویه بی‌سابقه و غیرقانونی، مدارک لازم از سوی <<بازتاب>> منتشر خواهد شد.

دعاگو: نفرین ملت بر سیاسیون سوء استفاده کننده از امام زمان

مردم از توجیه‌گری‌ها و دروغ‌گرایی‌ها بیزارند و موهبت اثرگذاری اصلاحات بر خدمتگزاران صادق را از دروغ‌پردازان پرمدعا و مردم فریبان مردم سالارنما ترجیح می‌دهند همه خدمتگزاران باید از شهامت پذیرش کاستی‌ها، پوزش طلبی از تقصیر و قصورها و مسئولیت‌پذیری در برابر وظایف و رسالت‌ها برخوردار شوند

۱۳:۵۹ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۱۶۱۹ کد خبر: ۶۸۸۶۸

امام جمعه شهرستان شمیرانات گفت: آرامش و بحران، ثبات و بی‌ثباتی و امنیت و ناامنی ثمره اعتماد و بی‌اعتمادی ملت به نهادهای حکومتی است، اعتماد متقابل بین دولت و ملت به جلب همکاری و همگرایی و آفرینش آرامش و ثبات سیاسی می‌انجامد ملت در اندیشه تنش‌آفرینی و بحران‌سازی و دولت در اندیشه تنش‌زدایی و بحران ستیزی نیست؛ دولت در چارچوب طرح و برنامه‌های برخوردار از حمایت قانونی ملت مراحل پویایی و رشد و شکوفایی ملی را با موفقیت کامل سپری می‌کند.

وی افزود: اعتمادسازی برای جلب اطمینان ملت به کارآیی، توانایی و شایسته سالاری دولت و رشد و شکوفایی قانونمدار حاکمیت یکی از مهمترین وظایف نظامهای سیاسی اجتماعی است هر حکومتی که به بازسازی افکار عمومی و اعتماد سازی بین ملت و دولت توجه شایسته ندارد کارآیی و شایستگی‌اش در امواج یورش‌های تضعیف‌گر و تخریب‌گر زیرسؤال می‌رود بی‌اعتمادی عرصه‌‌های امنیت ملی را آسیب‌پذیر می‌سازد و دولت بی‌بهره از اعتماد ملی در معرض تغییر قرار می‌گیرد.

دعاگو ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل نقش آفرین در اعتماد سازی و پیدایش و گسترش امنیت سیاسی در حوزه مدیریت داخلی و در مقیاس ملی صداقت نهادهای حکومتی در برابر همه اقشار ملی و در رویارویی با تحولات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
ایشان اضافه کردند: صداقت جاذبه می‌آفریند، انسانهای صادق در جبهه برخورداران از نعمت‌های الهی قرار می‌گیرند <<انعمت علیهم>> از عنایت و حمایت ویژه خداگرایان بهره مند می‌گردند دروغگویی نماد دوچهرگی است ساختار اعتماد را می‌سوزاند، مردم را نگران و حیران می‌سازد و دروغگویان در جبهه <<مغضوب علیهم>> استقرار می‌یابند.

خطیب جمعه شمیرانات صداقت در مناسبات ملت و حکومت را نماد مدنیت سیاسی و رمز ارزشمند ثبات و ماندگاری تحلیل نموده گفت: سومین گزینه اعتمادساز بین دولت و اقشار گوناگون ملت پس از قانونمداری و عدالت اجتماعی صداقت در گفتار، اخلاق و کردار سیاسی است حقیقت صداقت همسوئی و همسانی نمادها و نمودارهای خارجی با اندیشه‌ها، انگیزه‌ها، گویش‌ها، منش‌ها، گزینش‌ها، گرایش‌ها، گریزش‌ها و کردارهای واقعی است.
ایشان ادامه دادند: مناسبات صادقانه بین ملت و دولت ساختار اعتماد متقابل را بر امنیت و مدنیت بنا می‌کند و اعتماد به عنوان حلقه اصلی در زنجیره ثبات و امنیت سیاسی بسترها و عرصه‌های فردی، جمعی و حکومتی را به آرامش و رشد و رویش و به امنیت و مدنیت و شکوفایی بی قرار و برخوردار از استمرار می‌آراید.

دعاگو حکومت بی‌بهره از صداقت را عرصه اعتمادسوزی و برانگیختن نفرت و نفرین عمومی نامیده اظهار داشت: در حکومت اسلامی همه ساختارها، رویکردها و موضع‌گیری‌ها بر راستی و صداقت انقلابی بنا می‌شود دروغگویی در تبلیغات انتخاباتی و دروغ‌پردازی در مناسبات و تحولات سیاسی ریشه اعتماد را می‌سوزاند، خشم و نفرت ملت را برمی‌انگیزد و به رویش و رشد نمادهای نفاق سیاسی در بسترها و عرصه های حکومتی می‌انجامد.

ناطق جمعه شهرستان شمیرانات قانونمداری و بسیج امکانات ملی برای پیشبرد طرح و برنامه‌های قانونی و آرمان‌های‌های ملی و مدنی را برای حل مشکلات و ساماندهی مطلوب به بسترهای اجرایی کافی و ادعای پیام‌گیری از امام زمان(عج) را نماد وظیفه ناشناسی و ضعف و کاستی در کارآیی و توانایی توصیف نموده گفت: ملتی که بر اساس باورهای مسلم دینی‌اش دیدن، شناختن و پیام گرفتن مستقیم از امام زمان (عج) را گزافه‌گویی و دروغ‌پردازی می‌داند هرگاه از فضای سیاست چنین ادعاهایی را می‌شنود سوء استفاده از ساحت مقدس دین برای پیشبرد مقاصد جاه‌طلبانه سیاسی را تقبیح می‌کند و دروغگویان را در نفرت و نفرین غرق می‌سازد.

دعاگو برخورد صادقانه با ملت را رمز پیروزی و برخورداری از عنایت و محبت اقشار مردمی تحلیل نموده گفت: ملت بزرگوار ایران همیشه صداقت را با پاک اندیشی و واقع نگری می‌ستایند، از توجیه‌گری‌ها و دروغ‌گرایی‌ها بیزارند و موهبت اثرگذاری اصلاحات بر خدمتگزاران صادق را از دروغ‌پردازان پرمدعا و مردم فریبان مردم سالارنما ترجیح می‌دهند همه خدمتگزاران باید از شهامت پذیرش کاستی‌ها، پوزش طلبی از تقصیر و قصورها و مسئولیت‌پذیری در برابر وظایف و رسالت‌ها برخوردار شوند و گوهر صداقت را با هیچ ارزش و منشی معاوضه ننمایند.

امام جمعه شهرستان شمیرانات اعلام خبر دستگیری متهمان به مفاسد اقتصادی از تریبون‌های عمومی را پیش از بررسی‌های اطمینان بخش اطلاعاتی و قطعیت احکام قضایی ناسازگار با مقتضیات صداقت، هنجارشکنی، اعتماد ستیزی، استفاده بیجا و ناروا از رسانه های عمومی و آسیب رسانی به اعتبار جمهوری اسلامی تحلیل نموده گفت: اتهام جرم ومتهم مجرم نیست در چارچوب تعالیم دینی و ضوابط و مقررات قانونی قبل از اثبات جرم و قطعیت احکام قضایی تعرض به حریم و حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی در معرض افکار عمومی اقدامی غیر قانونی، خلاف اخلاق، ناروا، اعتماد سوزی و امنیت ستیزی است. 

دعاگو در ادامه تأکید کرد: وظیفه مسئولین حفاظت از اعتبار و منافع و مصالح همه اقشار ملت را بر عهده دارند هیچ کس در هیچ جایگاهی مالک حیثیت و جان و مال مردم نیست و پس از گذشت حدود سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی چنین خطاهایی به هیچ وجه قابل توجیه و اغماض نیست؛ توان شکیبایی در برابر خطا کاری و سکوت مصلحت مدار در برابر جفاگرایی و رفتارهای ناسازگار با ضوابط و مقررات قانونی نامحدود نیست.

ازدواج موقت کسب و کار ماست



۱۳:۲۳ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۷۹۰۳ کد خبر: ۶۸۸۶۶

سجاد تقوایی: آنچه در ذیل می‌آید، مصاحبه با دودسته از افرادی است که به امر ازدواج موقت اشتغال دارند.

یک سال؛ 70 مورد ازدواج موقت، 170 مورد دائم
محمود حیدری‌آقایی، جدا از اینکه 18 ماهی است سردفتر ازدواج و طلاق است، فوق لیسانس تاریخ اسلام دارد و اکنون نیز در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کند و در ضمن مشاور حقوقی نیز است:

تاکنون چند مورد ازدواج دائم و موقت داشتید؟
70 مورد ازدواج موقت و 170 مورد ازدواج دائم، البته این نکته را در نظر داشته باشید که این جدای از مراجعینی است که به دیگر جاها معرفی‌شان می‌کنم یا تماس تلفنی دارند و من نیز پشت تلفن جوابی به آنها نمی‌دهم، در ضمن من به شدت پرهیز دارم از اینکه دفترم به عنوان پایگاهی برای این کار شناخته شود.

مراجعه حضوری هم می‌شود؟ اینکه کسی بیاید و سفارش کند؟
بله! همین الان از آقایان سه، چهار مورد و از خانم‌ها چهار، پنج مورد به این شکل داریم. اینها آمده‌اند و سفارش کرده‌اند که اگر فرد مناسبی پیدا شد، مطلعشان کنم.

مدارکی که از طرفین می‌خواهید، چیست؟
شناسنامه طرفین، سند خانم دال بر بی‌شوهر بودن و نگاه داشتن عده (طلاق‌نامه یا گواهی فوت شوهر) و عکس طرفین. ما یکسری کپی از اینها می‌گیریم و به همراه عکسشان به عنوان سابقه پیش خود نگه می‌داریم.

روال کار چگونه است؟
در مورد افراد مختلف تفاوت می‌کند، بعضی مثل من به‌شدت سختگیری کرده و تمامی مدارک را زیرورو می‌کنند و کار را هم به نحو احسنت انجام می‌دهند، اما بعضی حتی اگر در شناسنامه مرد نام خانمی هم باشد، کار را انجام می‌دهند.

به هر ترتیب، ما برای این‌گونه ازدواج دو نوع سند داریم (که البته هر دو نوع سند عادی به حساب می‌آید)، یکی به شکل یک برگه کاغذ منقوش و شکیل و دیگری به شکل دفترچه‌ای.

چرا اینقدر کار را محکم می‌گیرید؟
شما بهتر می‌دانید که کسانی که ازدواج دائم کرده‌اند، معمولا در شرایط ضمن عقد خود، متعهد شده‌اند که برای ازدواج دوم از همسر اول اجازه بگیرند و بنابراین گرچه شورای نگهبان در این خصوص موارد، مسوولیتی را بر عهده عاقد نمی‌داند، اما اداره ثبت بنا به قوانین خودش با چنین دفاتری برخورد می‌کند. اینکه ما کار را با ظاهر شکیل و مرتب تحویل افراد می‌دهیم نیز علل خاص خودش را دارد.

مثلا هتل‌ها و مهمانسراها معمولا بدون پرس‌وجو به افرادی که از این قبیل دفترچه‌ها در دست دارند، اتاق می‌دهند ولی به موارد معمولی‌تر و ساده‌تر گیر داده و آنها را به اماکن می‌فرستند تا از آنجا نامه بگیرند، گرچه اماکن هم معمولا با ایشان همکاری کرده و به محض دیدن صیغه‌نامه یا حتی بدون آن با اقرار طرفین و امتحان گرفتن از آنها، نامه می‌دهد و مساعدت می‌کند.

دفاتر دیگر هم مبادرت به انجام چنین کاری می‌کنند؟
بله! معمولا مواردی از این دست را دفاتر رد نمی‌کنند.

جز دفاتر رسمی؟
آنجا که دیگر به وفور موارد بسیاری وجود دارد. معتمدینی وجود دارند و پایگاهی مردمی همچون مساجد و ... نیز در اختیار دارند و از این طریق خودشان اقدام به این کار می‌کنند و معمولا هم چندان توجهی به رعایت قوانین ندارند.

بالاترین مدت صیغه‌ای که داشتید، چند سال بود؟
40 سال هم داشتیم.

و بالاترین سن؟
یک خانم 91 ساله را به عقد یک مرد 32 ساله درآوردم.

موارد غیرقانونی بسیاری در حین این کار انجام می‌گیرد؟
از سوی ما که نه! فعالیت ما کاملا قانونی است. اما آنهایی که به صورت آزاد این کارها را انجام می‌دهند، بعضا تخلفاتی را هم انجام می‌دهند. حیطه کار این قبیل افراد هم بسیار گسترده‌تر از ماست، الان من افرادی را می‌شناسم که کارت چاپ کرده و حتی برای خود تبلیغات هم کرده‌اند.

هفته‌ای چهار، پنج مورد ازدواج موقت داریم
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پورپاک، سه سال است که در دفتر خود، اقدام به معرفی افراد به هم و در صورت تمایل طرفین، خواندن صیغه میان آنها می‌کند. او وضعیت ماه‌های اخیر را خیلی بهتر از اوایل می‌داند، به‌گونه‌ای که اگر در ابتدا به این کار به عنوان فعالیتی در حاشیه که روزی یکی، دو ساعت وقت می‌گیرد، نگاه می‌کرده، این روزها این امر تبدیل به اشتغال اول وی شده و بعضا حتی روزی دو، سه بار هم صیغه عقد را جاری کرده است.

حمید پورپاک علاوه بر اینکه سطح چهار حوزه دارد، مدرک فوق لیسانس الهیات خود را از موسسه پژوهشی امام خمینی دریافت کرده و اکنون نیز 17 سال است که در حوزه تدریس می‌کند، گرچه تنها 7 سال از سابقه تدریسش در دانشگاه‌های گوناگون می‌گذرد.

روال کار شما چگونه است؟
کار از آنجا شروع می‌شود که مثلا خانمی می‌آید و به‌خاطر فرزندان بسیار یا شرایط خاص زندگی‌اش، امکان ازدواج دائم را ندارد، در مقابل آقایانی هم می‌آیند که با توجه به شرایط زندگی، به‌رغم نیازشان نمی‌توانند ازدواج دائم کنند، ما از اینها مدارکشان را می‌گیریم و سپس مصاحبه‌ای با ایشان می‌کنیم و اطلاعات مورد نیاز از جمله سطح تحصیلات و شرایط زندگی و شرایط مورد دلخواهشان و قد و وزن و شرایط سکونت و ... را در فرمی می‌نویسیم و بعد منتظر می‌مانیم که مورد دلخواهی پیدا شود و کار را به انجام برسانیم، گرچه معمولا به علت تقاضای بالای آقایان، برای خانم‌ها در همان روز اول مورد مناسب پیدا می‌شود.

در واقع شما دفتری حاوی اطلاعات مراجعین دارید؟
بله!

موارد شما چگونه از کاری که می‌کنید مطلع می‌شوند و به سراغ‌تان می‌آیند؟
بالاخره من هم در دانشگاه تدریس دارم و هم در حوزه و هم امام جماعت یکی از مساجد هستم و هم اینکه لباس پیامبر را پوشیده‌ام. همه اینها به اضافه تبلیغات دهان به دهان افرادی که مراجعه کرده و رضایت داشته‌اند، موجبات مراجعه افراد را فراهم می‌سازد. من حتی در هفته‌نامه پرت سخن هم پنج، شش باری آگهی چاپ کرده‌ام.

در این سه سال، چند مورد عقد موقت داشتید؟
78 مورد که البته در این اواخر اقبال مردم بیشتر شده به گونه‌ای که هفته‌ای چهار، پنج مورد مراجعه داریم که به نتیجه رسیده است.

همین کار را در خصوص ازدواج دائم هم انجام می‌دهید؟
بله! 20 مورد هم ازدواج دائم بوده که پس از معرفی طرفین به هم و اعلام رضایت ایشان، آنها را به دفاتر ازدواج ارجاع داده‌ام.

مراجعه آقایان چند برابر خانم‌هاست؟
تقریبا سه برابر.

تا کنون نشده که مواردی مراجعه کنند که قصد سوءاستفاده داشته باشند؟
نه! چون موارد را اکثرا به ما معرفی می‌کنند و بعد هم ما در مصاحبه‌ای که با آنها داریم، معمولا می‌توانیم بفهمیم که چگونه آدم‌هایی هستند.

برخورد اطرافیان و آشنایان چگونه است؟
مرتب من را تشویق می‌کنند و حتی مواردی را به من معرفی می‌کنند.

کار شما منحصر به همین است؟
بله! البته ما یکسری موارد یائسه نیز داریم که به کسانی که نیاز شدید دارند ولی به لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیستند (مانند محصلین)، معرفی می‌کنیم؛ خانم‌هایی در حدود 50 سال.

منبع: روزنامه هم‌میهن

حمله ایران و ترکیه به شورشیان کرد عراق

شورشیان کرد که پایگاه‌هایی در خاک عراق دارند، با ورود به ترکیه، به نیروهای نظامی آن کشور حمله می‌کنند.

۱۲:۳۹ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۲۱۸۵ کد خبر: ۶۸۸۶۱

مقام های کرد عراقی، روز شنبه نوزدهم خرداد، اعلام کردند که نیروهای ترکیه و ایرانی مواضعی را که ظن آن می‌رود به شورشیان کرد آن کشورها تعلق دارند، گلوله باران کرده‌اند.

به گزارش رادیو فردا، در همین حال، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، به ترکیه هشدار داد که با هرگونه اعزام قابل ملاحظه نیروی نظامی به داخل عراق، احتمال گسترش تنش های منطقه ای را افزایش خواهد داد.

این هشدار در پی آن داده شد که ترکیه اقدام به استقرار نیرو در مرز خود با عراق کرده است. ضمن آنکه رهبران ترکیه در حال بحث در مورد انجام تهاجم نظامی نظامی گسترده به خاک عراق برای سرکوبی شورشیان کرد ترکیه هستند.

شورشیان کرد که پایگاه هایی در خاک عراق دارند، با ورود به ترکیه، به نیروهای نظامی آن کشور حمله می کنند.

در این میان، خانم رایس که روز جمعه، هجدهم خرداد، در نیویورک و در جمع خبرنگاران و دبیران خبرگزاری آسوشیتدپرس سخن می‌گفت، اعلام کرد که <<برای هیچ کس خوب نیست که اقدام قابل ملاحظه ای را در مرز انجام دهد>>.
وی در توضیح این گفته خود افزود: <<نه برای عراق و نه برای ترکیه>>.

گلوله باران توسط نیروهای ترکیه و ایران
در همین حال، گزارش آسوشیتدپرس حکایت از آن دارد که ایران هم با جنگجویان کرد آن کشور مستقر در عراق درگیر شده است و نیروهای ایرانی درنیمه شب، اقدام به گلوله باران پایگاه‌های آنان کرده‌اند.

اتحادیه میهنی کردستان عراق، که تحت رهبری جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق قرار دارد، در وب سایت خود گزارش داد که نیروهای ترکیه و ایرانی، منطقه <<سیدی کان>> در استان اربیل عراق، که در مرز ترکیه و ایران قرار دارد را گلوله باران کرده‌اند.

اتحادیه میهنی کردستان عراق گزارش داد که نیروهای ترکیه و ایرانی، یک منطقه در استان اربیل عراق را گلوله باران کرده‌اند.
این گزارش هنوز از سوی مقام های ترکیه و ایران تایید نشده است.

در وب سایت اتحادیه میهنی کردستان عراق به نقل از منابع محلی آمده است که بر اثر این گلوله باران ها، به نه روستای کرد عراقی خسارات بسیاری وارد شد و ساکنان این روستاها ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

در همین ارتباط، ستوان احمد کریم از نیروهای مرزی عراق به آسوشیتدپرس گفت که هفت گلوله توپ ارتش ترکیه به جنگلی در نزدیکی روستای <<سکتا>>، درمنطقه باتوس، اصابت کرد، اما تلفاتی گزارش نشد.

یک مقام بلندپایه حزب دموکرات کردستان عراق تایید کرد که نیروهای ترکیه، خاک عراق را گلوله باران کرده اند، اما از دادن توضیح بیشتر خودداری کرد.

وی گفت: <<موقعیت روشن نیست و ما اطلاعی از جزییات این رویداد نداریم.>>

اعتراض بغداد به ترکیه
وزارت خارجه عراق، روز شنبه، نوزدهم خرداد ماه، درمورد آنچه بمباران شدید مناطقی در شمال آن کشور توسط ارتش ترکیه خواند، رسما به آنکارا اعتراض کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که ارتش ترکیه، شامگاه چهارشنبه، شانزدهم خرداد، و سحرگاه پنجشنبه، هفدهم خرداد، با پرتاب خمپاره، به مناطق اطراف دهوک و اربیل خسارات زیادی وارد کرد و موجب هراس ساکنان این مناطق شد.

بیانیه وزارت امور خارجه عراق تسلیم کاردار ترکیه در بغداد شده است.

انتصاب شورای بی‌سابقه بدون اطلاع اعضای اصلی

در طول 26 سال گذشته، آیت‌الله خامنه‌ای و حجج اسلام هاشمی رفسنجانی و خاتمی، به رغم دارا بودن کتب و آثار منتشرشده پیش از انتخاب به سمت ریاست‌جمهوری، هیچ‌گاه به تشکیل شورای نظارت بر نشر آثار و اندیشه‌های خود در زمان تصدی ریاست‌جمهوری، اقدام نکردند.

۱۲:۱۱ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۸۵۹۶ کد خبر: ۶۸۸۵۸

خبرنگار <<بازتاب>> گزارش داد: در حالی که روز گذشته رئیس دفتر رئیس‌جمهور اقدام به انتصاب پانزده عضو شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه‌های دکتر احمدی‌نژاد کرد، اعضای اصلی معرفی‌شده در این شورا، از اقدام مذکور بی‌اطلاع بودند.

بنا بر این گزارش، در فهرست پانزده نفره مذکور در کنار تعدادی از دانشجویان یا کارمندان و مدیران دولتی، نام سه چهره صاحب تألیفات به چشم می‌خورد که تاکنون دو نفر از آنان که از تشکیل شورای مذکور و عضویت خود در آن بی‌اطلاع بودند، پس از اعلام رسمی خبر، تصمیم خود را برای عدم حضور در آن اعلام کرده‌اند. چنان که حسن رحیم‌پور ازغدی و روح‌الله حسینیان که چهره‌های صاحب تألیفات و آثار منتشرشده در میان اعضای شورای مذکور هستند، در خبر تصحیح‌شده،‌ جزو اعضای شورا نمی‌باشند.

گفتنی است، در طول 26 سال گذشته، آیت‌الله خامنه‌ای و حجج اسلام هاشمی رفسنجانی و خاتمی، به رغم دارا بودن کتب و آثار منتشرشده پیش از انتخاب به سمت ریاست‌جمهوری، هیچ‌گاه به تشکیل شورای نظارت بر نشر آثار و اندیشه‌های خود در زمان تصدی ریاست‌جمهوری، اقدام نکردند و در جمهوری اسلامی، تنها دفتر رهبر انقلاب دارای چنین نهادی است.

اتحاد صهیونیست‌ها و سلفیون در تخریب اولین نامزد شیعه در فرانسه

در میان 7639 نامزد انتخاباتی پارلمان، نام <<جمال بوراس>>، قهرمان جودو فرانسه بیشترین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و افراطیون سلفی نیز آشکارا گفتند که به طرفداران خود توصیه کرده‌اند: به رقیب کمونیست وی رأی دهند!

۱۲:۰۸ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۳۱۰۰ کد خبر: ۶۸۸۵۷

امروز، مردم فرانسه، پنج هفته پس از انتخاب رئیس‌جمهور خود، بار دیگر برای انتخاب 566 نماینده مجلس قانونگذاری به مدت پنج سال، پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، 7639 نفر برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس قانونگذاری این کشور، ثبت‌نام کرده‌ و همه احزاب سیاسی نیز با ارایه لیست نام‌های نمایندگان خود، از دو هفته پیش، وارد مبارزات انتخاباتی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار <<بازتاب>> از پاریس، در میان 7639 نامزد انتخاباتی پارلمان، نام <<جمال بوراس>>، قهرمان جودو فرانسه در محله <<سن دونی>>، واقع در حومه شمال پاریس، بیشترین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و پیرامون آن، مطالب گوناگونی در آنها نوشته شده است.

این در حالی است که در این دو هفته، رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها از یک سو و سلفیون تکفیری از سوی دیگر، تبلیغات مسموم و گسترده‌ای علیه وی انجام دادند؛ صهیونیست‌ها با استفاده از رسانه‌های تحت امر خود و سلفیون با استفاده از اینترنت و وبلاگ‌ها، تلاش کردند با حضور نخستین نامزد انتخاباتی ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت، مبارزه منفی انجام دهند.

صهیونیست‌ها با مطرح کردن جانبداری جمال از حزب‌الله لبنان و محکومیت مسدود شدن شبکه <<المنار>> و محکومیت قانون منع حجاب در مدارس فرانسه توسط او، از وی چهره یک اسلامگرای افراطی را در افکار عمومی به نمایش گذارند و افراطیون سلفی نیز آشکارا گفتند که به طرفداران خود توصیه کرده‌اند: به رقیب کمونیست وی رأی دهند!

همچنین یکی از وهابیون بنا به گفته <<ابن تیمیه>>، گفته است: سر کار آمدن یک فرد آگاه غیر مسلمان، بهتر از یک مسلمان ناآگاه است؛ بنابراین، چون جمال بوراس، ورزشکار بوده و از سیاست اطلاعی ندارد، بهتر است به رقیب وی ـ که یک سیاستمدار کمونیست است ـ رأی داده شود.

جمال بوراس، 36 سال پیش در محله مهاجرنشین <<ژیور>> در اطراف شهر <<لیون>> متولد شد. وی در نوجوانی در محله خود، با تنها مسجد شیعی در فرانسه در شهر ژیور و سپس در کنار تمرین‌های ورزشی، با آموزش‌های اهل بیت (ع) آشنا شد.

وی در سال 1996 در بازی‌های المپیک جهانی در آتلانتای آمریکا، مدال قهرمانی جودو 78 کیلوگرم را برای فرانسه به ارمغان آورد. وی در همان روز پیروزی، در حال ترک تشک در نخستین مصاحبه خود با رسانه‌ها اعلام کرد که مدال طلای خود را تقدیم مسلمانان جهان، به ویژه مسلمانان فلسطین و بوسنی می‌کند.

اما در فردای روز پیروزی، روزنامه‌های صهیونیستی، تبلیغات خود را علیه او آغاز کردند و دو سال بعد، با دستکاری آزمایش‌های مربوط به دوپینگ قهرمانی، وی را به استفاده از مواد انرژی‌زا و دوپینگ محکوم کردند و مدال وی را به رقیبش دادند. جمال بوراس پس از دو سال اقدامات قضائی و آزمایش‌های مجدد، بی‌گناهی خود را به اثبات رساند و مدال قهرمانی سال 1998، دوباره به وی تعلق گرفت.

پس از این رخداد، جمال از ورزش کمی فاصله گرفت و وارد مسائل سیاسی، به ویژه مسائل مسلمانان شد. وی در زمان تصویب قانون منع حجاب در فرانسه، با شرکت فعال در برنامه‌های تلویزیونی، مخالفت خود را اعلام کرد. او همچنین بارها با شرکت در کنفرانس‌های مطبوعاتی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت سلطه صهیونیست‌ها بر رسانه‌های فرانسه نشان داده است.

به گفته مجری برنامه کانال دو فرانسه، جمال در میدان مبارزه ورزشی، به بالاترین مقام رسید. حال این پرسش مطرح است که آیا در عرصه سیاست هم به وی چنین میدانی خواهند داد؟

گفتنی است، جمال بوراس در لیست کاندیدهای حزب مردم، جنبش دمکراتیک، به دبیرکلی <<فرانسوا بایرو>>، سومین حزب سیاسی پس از حزب راستگرای سارکوزی و حزی سوسیالیست فرانسه قرار گرفت و این در حالی است که وی از نظر گرایش سیاسی، بیشتر میانه‌رو قلمداد می‌شود.

نحوه ثبت نام کارگران برای دریافت مسکن



۱۱:۰۱ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۲۶۸۹ کد خبر: ۶۸۸۵۶

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی گفت: کارگران واجد شرایط دریافت مسکن می‌توانند از طریق محل کارخود ثبت نام کنند و نرم افزاری که برای ثبت نام از این کارگران طراحی شده بزودی در اختیار بنگاه- های اقتصادی در ‪ ۱۱‬استان قرار می‌گیرد و کارگران مشمول طرح می‌توانند از این طریق ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا ، "مسعود کاظم زاده" ضمن بیان این مطلب افزود : کارگرانی که مسکن ندارند و تاکنون نیز زمین و یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند وحقوق و دستمزد آنها کمتر از چهار میلیون ریال باشد ، مشمول این طرح خواهند شد.

وی با اشاره به آیین نامه اعطای نشانه‌های دولتی نیز گفت: با توجه به اینکه در این آیین‌نامه، اختراع ، ابتکار و خلاقیت از جمله ملاک‌های اعطای نشان‌های دولتی است، وزارت کار و اموراجتماعی درصدد معرفی کارگران نمونه برای اعطای نشان می‌باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: در طول سال‌های گذشته فقط یکی از کارگران نمونه موفق به دریافت نشان شد.

کاظم زاده همچنین از پیشنهاد وزارت کار به صدا و سیما در خصوص معرفی کارگران نمونه ، کارآفرینان برتر و نیز مدیران نمونه در برنامه چهره‌های ماندگار ، خبر داد.

ادعای جدید قذافی: من هم <<سید>> هستم



۱۰:۵۱ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۴۳۰۶ کد خبر: ۶۸۸۵۵

روزنامه <<جمهوری اسلامی>> به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری <<العربیه>> از شایعات پیرامون دستیابی قذافی رئیس کشور لیبی به شجره نامه ای که وی را به اهل بیت علیهم السلام منتسب می‌کند خبر داد.

دبیر مجلس اعلای امور اهل بیت علیهم السلام در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی شبکه خبری <<العربیه>> به این موضوع اشاره می‌کند که قذافی با دستیابی به این شجره نامه قصد دارد سمینارها و اجلاس‌های جهانی ویژه سادات ترتیب دهد تا به اهداف خود دست یابد.

قذافی بارها در سخنرانی‌های خود از حکومت فاطمیون در آفریقا دفاع کرده و سعی دارد با منتسب کردن خود به خاندان پیامبر اکرم (ص ) خود را دارای ویژگی رهبری و احیاگری حکومت فاطمی در شمال آفریقا معرفی کند.

نخستین کارگاه <<فرصت‌ورزی و تضمین کسب و کار پایدار>>

مطالب این دوره تشخیص و سنجش بازار، تشکیل تیم کاری موثر، بازاریابی و تامین مالی ایده‌ جدید، مدیریت سازمان نوپا و مسئولیت‌ اجتماعی سازمان‌ها را شامل می‌شود.

۱۰:۴۹ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۱۲۴۱ کد خبر: ۶۸۸۵۴

برای نخستین بار، مجموعه‌ای از مدیران موفق داخل و خارج از کشور با همراهی اساتید معتبرترین دانشگاه‌های جهان در رشته مدیریت و اقتصاد در حال تلاش و برنامه‌ریزی در راستای رشد اقتصادی و صنعتی کشور می‌باشند. این حرکت مشترک از طریق <<انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی>> در حال انجام می‌باشد.

علی زواشکیانی، مدیر اجرایی انجمن گفت: <<این انجمن سازمانی بین‌المللی و غیرانتفاعی‌ است که با هدف ایجاد شبکه‌ای از مدیران و محققان مدیریت ایرانی تبار در داخل و خارج از کشور برای توسعه آموزش مدیریت و اقتصاد در ایران و انتقال دانش روز به داخل کشور تاسیس شده است>>.

به گفته احمد انوری، سخنگوی انجمن، تازه‌ترین برنامه این انجمن برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان <<مدیریت فرصت‌ورزی و تضمین کسب و کار پایدار>> می‌باشد که در تاریخ 2 تا 7 تیرماه، با شرکت مجموعه‌ای از برجسته‌ترین اساتید و سخنرانان در تهران برگزار می‌گردد.

این دوره‌ آموزش برای مدیرانی طراحی شده‌ است که می‌خواهند با پیشگامی در نفوذ به بازارهای جدید از فرصت‌های اقتصادی بهترین استفاده را ببرند. هژیر رحمانداد، دیگر موسس انجمن، خاطر نشان کرد: <<مطالب این دوره تشخیص و سنجش بازار، تشکیل تیم کاری موثر، بازاریابی و تامین مالی ایده‌ جدید، مدیریت سازمان نوپا و مسئولیت‌ اجتماعی سازمان‌ها را شامل می‌شود>>.

علی مستشاری، عضو هیات اجرایی این انجمن تعدادی از اساتید این دوره را به شرح زیر اعلام کرد: پروفسور تبریزی (دانشگاه استنفورد)، دکتر خواجه پور (رئیس‌ هیأت‌ مدیره گروه آتیه بهار)، دکتر رجال (دانشگاه کمبریج)، دکتر رحمانداد (دانشگاه ویرجینیا تک)، دکتر رونقی (دانشگاه استنفورد)، دکتر زواشکیانی (دانشگاه تورونتو)، دکتر شیخ‌الاسلامی (دانشگاه کالیفرنیا پلی تکنیک)، دکتر مستشاری (مشاور راهبردی برنامه توسعه سازمان ملل)، پروفسور مشایخی (دانشگاه صنعتی شریف)، دکتر ملکی (رییس مرکز مطالعات دریای خزر)، مهندس طهماسب مظاهری (مدیر عامل بانک توسعه صادرات. وزیر سابق اقتصاد و دارایی)، دکتر علاقه بند (مدیر عامل گروه بالی)، و دکتر عقیلی (مدیر عامل بانک کارآفرینان) علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت این انجمن در آدرس www.i-aim.org مراجعه کنند.

تکذیب دعوت از توریست‌های اسرائیلی



۰۹:۵۹ - ۱۳۸۶/۰۳/۲۰ آمار بازدید: ۱۱۰۳ کد خبر: ۶۸۸۵۳

انتشار خبر دعوت از توریست‌های اسرائیلی برای سفر به ایران کذب محض و نمونه‌ای از دروغ پراکنی رسانه‌های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روزنامه اسرائیل تودی (israel today) با انتشار خبری در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) مدعی شده است که سازمان گردشگری ایران چند جهانگرد اسرائیلی را به ایران دعوت کرده است.

این روزنامه بدون ارایه هیچ سندی در خبر خود آورده است: <<تنها چند روز پس از اظهارات محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در خصوص آغاز شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل، مقامات دولتی ایران صمیمانه از گردشگران اسرائیلی دعوت کردند که از ایران دیدن نمایند>>.
این روزنامه اسرائیلی مدعی شده است که این دعوت در کنفرانس بین‌المللی که اخیرا درباره توریسم در برلین برگزار گردیده مطرح شده است.

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید می‌کند در حالیکه که هیچ سابقه‌ای در خصوص برگزاری چنین کنفرانسی در هفته‌های اخیر به دست نیامد تا چه رسد به اینکه مقامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این کنفرانس مجعول شرکت هم کرده باشند، لذا آشکارا چنین خبر و دعوت ادعا شده در رسانه اسرائیلی خبری جعلی و کذب محض است.

این روزنامه اسرائیلی که خبرش در یک از خبرگزاری‌های داخلی منعکس شد،، مدعی بود که طی یک کنفرانسی که اخیرا درباره توریسم بین المللی در برلین برگزار گردید، نمایندگی فرهنگی اسرائیل و یک برنامه تلویزیونی به نام "زندگی خوب" که درباره توریسم است به ایران دعوت شدند.

آن سوی اکران فیلم آموزشی برای خیانت زنان متاهل!

آیا به صرف نشان دادن اتومبیل گران‌قیمت <<فراری>> و <<لامبورگینی>>، یک خانم با دست‌های آرایش شده مراکشی، چادر عربی که یک جفت چشم فقط از آن معلوم است، موسیقی‌های تند عربی، شعارهایی مانند: دوبی به مراتب بهتر از ترکیه است، در دوبی هر چیزی پیدا می‌شود یا بدتر، جمله وقیحانه؛ نباید با این یائسه‌ها زندگی کرد، باید این‌ها را سر کیسه کرد! می توان یک فیلم سینمایی اجتماعی و اخلاقگرا را به پرده نقره‌ای سینماهای وزارتخانه اصولگرا آورد؟!

۲۰:۱۰ - ۱۳۸۶/۰۳/۱۹ آمار بازدید: ۲۷۵۹۳ کد خبر: ۶۸۸۴۴



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد