پندار pen dar

این وبلاگ شامل مطالب علمی وفرهنگی و تفریحی میباشد

پندار pen dar

این وبلاگ شامل مطالب علمی وفرهنگی و تفریحی میباشد

دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:
دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمید طباطبایی اظهار کرد: به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، این اداره‌کل دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را برگزار می‌کند.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

به گفته این مسئول، تعمیق و گسترش جلوه‌های فطری و معنوی تعالی انسان متخلق به سیره و سخن اولیای الهی، جریان‌سازی هنر ایرانی اسلامی در ذیل ارزش‌های الهی و سیره و تعالیم انبیا و اولیای الهی، بسترسازی برای رشد و تعالی جایگاه بی‌بدیل فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در سایه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ والای رضوی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی از دیگر اهداف این جشنواره است.

طباطبایی با بیان این‌که جشنواره خوشنویسی رضوی در موضوعات اندیشه، احادیث و بیانات امام رضا (ع)، مکاتب، حدیث نفس، اشعار و دل‌نوشته‌های هنرمندان در حوزه فرهنگ و معارف رضوی، روایات ائمه و معصومین در خصوص معرفی و جایگاه والای حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ ثلث، نقاشی خط و خط تحریری در دو بخش اساتید (بخش جنبی) و بخش رقابتی برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد