پندار pen dar

این وبلاگ شامل مطالب علمی وفرهنگی و تفریحی میباشد

پندار pen dar

این وبلاگ شامل مطالب علمی وفرهنگی و تفریحی میباشد

گزارش نشست انجمن اسلامی معلّمان سبزوار با مدیر کل محترم آموزش و پرورش خراسان رضوی

به نام خدا

گزارش  نشست  انجمن اسلامی معلّمان سبزوار با مدیر کل محترم  آموزش و پرورش  خراسان رضوی

در شامگاه مورخ93/2/3 جناب آقای دکتر سید جواد حسینی(مدیر کل محترم آموزش و پرورش خراسان رضوی) در محل مدرسه ی غفوری سبزوار به جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان سبزوار پیوستند و در یک نشست صمیمی، به نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات همکاران فرهنگی که در زمینه های مختلف اداری، مالی و دیگر مسایل آموزش و پرورش بود؛ گوش فرا دادند و در پایان نیز به تک تک این موارد، به صورت مشروح پاسخ دادند.

خلاصه ای از اهم موارد مطرح شده

در ابتدا پس از خوش آمد گویی، خلاصه ای از فعّالیّت های انجمن اسلامی معلّمان سبزوار در دو دهه ی گذشته به سمع و نظر حاضرین رسید و سپس، حضّار در جلسه، موارد ذیل را  مطرح نمودند:

1-       درخواست تقویت و حمایت نهادهای مدنی آموزش و پرورش از جمله؛ انجمن اسلامی معلّمان و...

2-      طرح پیشنهاد ایجاد صفحه ای مجزّا در پارلمان مجازی معلّمان به صورتی که همکاران بتوانند نظرات خود را آزادانه، مطرح کنند.

3-      ابراز نارضایتی همکاران از برداشت مقرّری ماه اوّل با این توضیح که در سال های گذشته کسر مقرّری ماه اوّل به این مقدار نبوده است.

4-      بازنگری در قانون تفاوت تطبیق که منجر به نابرابری در پرداختی احکام همکاران فرهنگی گردیده است.

5-      ابراز دغدغه همکاران از فراز و فرود نهادهای صنفی و مدنی در آموزش و پرورش و پیشنهاد تقویت ساختار این نهادها که با تغییر سیاست ها، به انزوا کشیده نشوند.

6-               انتقاد نسبت به عدم صدور احکام رتبه بندی معلمان که در سنوات قبل اجرا گردیده است.

7-      پیشنهاد شد که روزی در مدارس به نام "روز کیف سبک" یا "روز بدون کیف" که مطرح شده است، اجرایی شود.

8-      طرح پیشنهاداتی در زمینه ی تغییر رویکرد بیمه ی طلایی. به عنوان مثال: اعمال تخفیف؛ به عنوان یک پارامتر تشویقی،  در سال های بعد به همکارانی که از این خدمات در سال جاری استفاده نکرده اند.

9-               ابراز تشکّر از ایجاد پارلمان حقیقی معلمان خراسان رضوی و ارایه ی پیشنهاداتی در جهت تقویت آن.

در ادامه؛ آقای حسینی ضمن عرض تشکّر از اعضای انجمن اسلامی معلّمان سبزوار، به کیفی بودن این جمع اشاره نموده و ابراز داشتند که از تقویت این گونه نهادهای مدنی و صنفی، حمایت خواهند کرد.

ضمناً ایشان در زمینه ی مسایلی مانند: برداشت مقرّری ماه اوّل و تفاوت احکام ناشی از تفاوت  تطبیق و همچنین رتبه بندی معلمان، فرمودند که: آن چه انجام شده؛ نصّ صریح قانون بوده که چه بسا در سال های قبل به درستی انجام نشده و اکنون موجب بروز مشکلات فراوانی شده است.

وی همچنین اشاره نمود که پارلمان حقیقی معلمان در کنار پارلمان مجازی، با هدف مشارکت بیشتر معلمان در فرآیند تصمیم گیری آموزش و پرورش شروع به کار نموده است.

ایشان در پایان، مطرح نمودند که تنها راه رسیدن به شرایط مطلوب برای ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان؛ اضافه نکردن به حجم این خانواده ی بزرگ می باشد که در گذشته به صورت غیر منطقی رشد کرده است.

در خاتمه؛ انجمن اسلامی معلمان سبزوار ضمن تشکّر فراوان از ایشان که با حوصله و سعه ی صدر، پاسخگوی همکاران خود بودند، امید دارد که این برادر فرهیخته و مدیر توانمند بتواند در راستای تحقّق اهداف بلند دولت تدبیر و امید گام های مؤثّر در آموزش و پرورش برداشته و چون گذشته، منشا اثرات خیر در زمینه ی فعالیّت های خود باشد.

 انجمن اسلامی معلّمان سبزوار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد